Strona głównaLudzieSławne matki i córki w mediach

Sławne matki i córki w mediach

Niedaleko pada jabłko od jabłoni - mówi powiedzenie, jednak czy dzieci znanych kobiet są równie medialne jak ich matki? Press-Service Monitoring Mediów przygotował ranking medialności 10 wybranych par sławnych matek i córek. Na ich temat od początku roku opublikowano ponad 17 tys. informacji. 22 proc. przekazu dotyczyło Agaty Dudy - zwyciężczyni podsumowania.
Sławne matki i córki w mediach [Krystyna Janda fot. Ja Fryta, Agata Duda fot. Michał Józefaciuk CC BY-SA 3.0 Wikimednia Commons] Polski zebrała w sumie 3,7 tys. publikacji w prasie, internecie i RTV. Jej córka, Kinga Duda, występowała w 0,9 tys. materiałów, co dało jej 9. miejsce w zestawieniu. Para zebrała razem 4,5 tys. doniesień, pokonując popularne aktorki Krystynę Jandę i Marię Seweryn, które pojawiły się w 3,3 tys. informacji. Założycielka „Teatru Polonia” i „Och-teatr” znalazła się na 2. miejscu w klasyfikacji indywidualnej (3,1 tys.), jednak jej córka cieszyła się mniejszym zainteresowaniem mediów, osiągając wynik 0,3 tys. publikacji, co dało jej 10. miejsce w podsumowaniu. Na 3. miejscu wystąpiła Paulina Holtz z wynikiem 2 tys. informacji, nie mając sobie równych wśród córek w tym zestawieniu. Jej medialność przyczyniła się do zdobycia 3. pozycji w zestawieniu par – Joanna Żółkowska zebrała 0,2 tys. materiałów.

Tuż za podium znalazła się dziennikarka Kinga Rusin, która pojawiła się w 1,6 tys. materiałów. Jej córka, Iga Lis, zajmująca się modelingiem znalazła się na 13. miejscu z wynikiem 0,2 tys. doniesień medialnych. Pierwszą piątkę podsumowania zamyka Grażyna Torbicka – 1, 3 tys.

Krystyna Janda gwiazdą okładek

W analizowanym okresie najchętniej wybieraną osobą na jedynki prasowe okazała się . Aktorka pojawiła się na 49 pierwszych stronach. O włos przegrała z nią Agata Duda, która zebrała 48 okładek. Na trzecim miejscu znalazły się ex aequo Beata Tyszkiewicz i Kinga Duda – po 23 jedynki. W Top 10 uplasowały się również: Grażyna Torbicka (22), Kinga Rusin (19), Jolanta Kwaśniewska (10), Weronika Rosati (9), Krystyna Loska (8), Paulina Holtz (5) i Joanna Żółkowska (4).

Matki i córki zdominowały media ogólnopolskie

Publikacje na temat Agaty Dudy miały największy zasięg. Informacje na jej temat mogły wygenerować dotarcie na poziomie 4,3 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami. Ponad połowę mniejszy wynik osiągnęły materiały dotyczące Krystyny Jandy oraz Kingi Rusin – 2,1 mld. Analitycy Press-Service Monitoring Mediów podliczyli, że z informacjami na temat mogło mieć styczność 1,6 mld odbiorców, a o 0,2 mld mniej - Weroniki Rosati.

Biorąc pod uwagę pary matka-córka, w zdecydowanej większości w przekazie dominowały media ogólnopolskie. W przypadku Agaty Dudy i Kingi Dudy udział ten wynosił aż 73 proc., Krystyny Jandy i Marii Seweryn – 60 proc. Odwrotne proporcje odnotowano w przypadku Joanny Żółkowskiej i Pauliny Holtz – 81 proc. doniesień należało do mediów regionalnych, co znalazło odzwierciedlenie w wyniku dotarcia informacji, które wyniosło odpowiednio 0,09 mld oraz 0,3 mld potencjalnych kontaktów informacji z odbiorcami.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • eGospodarka.pl
  • Hospicja.pl
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy