12-02-2016
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Dzięki rolom uwodzicieli w popularnych serialach nie tylko zostali bożyszczami kobiet, ale także zdobyli medialny rozgłos. Wartość publikacji na temat 10 najbardziej lubianych i najprzystojniejszych polskich aktorów została wyceniona na 236 mln złotych – wynika z analizy „Press-Service Monitoring Mediów”.
Ranking „ Amanci” powstał we współpracy z Pauliną Grabską, redaktor naczelną serwisu Stopklatka.pl. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1.100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Największe zainteresowanie mediów w 2015 r. dotyczyło - aktora serialu "Krew z krwi". Na jego temat w ubiegłym roku opublikowano 11 tys. materiałów. O blisko 2,4 tys. niższy wynik uzyskał , który reprezentuje serial "Pakt". („Lekarze”) zajął trzecie miejsce (5,2 tys.), a tuż za nim uplasowali się Maciej Zakościelny (3,9 tys.) oraz Artur Żmijewski (2,8 tys.). Kolejne miejsca należały do Pawła Domagały, Mikołaja Roznerskiego, Andrzeja Młynarczyka, Marka Bukowskiego i Stefana Pawłowskiego.
Informacje nawiązujące do lidera zestawienia osiągnęły dotarcie na poziomie blisko 4,3 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami, a ekwiwalent reklamowy wyniósł 51,4 mln złotych. 90 proc. przekazu na temat najpopularniejszego aktora pochodziło z sieci, a głównie z portali Cojestgrane.pl, Film.interia.pl oraz Film.wp.pl. Z informacjami o Głowackim można było często się spotkać także w prasie. W przekazie dominowały tytuły „Nowości”, „Gazeta Wyborcza” i „Tele Tydzień”. Aktor trafiał także na pierwsze strony gazet. Na okładce pojawił się 31 razy, natomiast na drugiej i trzeciej stronie łącznie 87 razy.
Na medialność aktorów przełożyły się głównie materiały internetowe. Drugim najpopularniejszym medium była prasa. Telewizja i radio stosunkowo rzadko informowały o odtwórcach ról. Mikołaj Roznerski był szczególnie popularny w materiałach telewizyjnych, natomiast Artur Żmijewski w radiowych.